Najważniejsze informacje
Start 6. maja 2026 r.
-
Zasady rekrutacji na rok akademicki 2026/27
Postępowanie rekrutacyjne na jednolite stacjonarne studia magisterskie na kierunku Architektura Wnętrz składa się z następujących etapów:
- etap pierwszy – złożenie teczki z samodzielnie wykonanymi przez kandydata pracami rysunkowymi i malarskimi (maksymalny rozmiar 100 cm x 70 cm, maksymalna ilość 25 sztuk).
- etap drugi – część praktyczna:
- rysunek (studium z natury, postać, przedmiot) – 4 godz.,
- malarstwo (studium z natury lub ćwiczenia kolorystyczne) – 4 godz.,
- kompozycja 1. – 3 godz.,
- kompozycja 2. – 4 godziny (konstruowanie układów na płaszczyźnie i w przestrzeni),
- rzeźba (przestrzenna kompozycja z wyobraźni) – 4 godz.,
- testy wyobraźni przestrzennej – 1 godz.;
- egzamin trwa 3 dni.
- etap trzeci – autoprezentacja; Celem autoprezentacji jest poznanie zdolności intelektualnych kandydata, a także jego głębszych zainteresowań nie tylko w zakresie wybranej dziedziny plastyki, ale również innych rodzajach twórczości, takich jak literatura, muzyka, teatr czy film. Autoprezentacja powinna wykazać samodzielność kandydata w myśleniu o sprawach związanych z szeroko pojętą kulturą artystyczną.
Punktacja za poszczególne części egzaminu:
- Przy ocenie etapu pierwszego Uczelniana Komisja Rekrutacyjna stosuje skalę punktową w przedziale od 0 do 10. Do drugiego etapu egzaminu przystępują tylko ci kandydaci, których prace zostały ocenione na minimum 6 punktów.
- Przy ocenie etapu drugiego Uczelniana Komisja Rekrutacyjna stosuje skalę punktową w przedziale od 0 do 105. Ocenie podlega każda część egzaminu praktycznego:
- rysunek (studium z natury, postać, szkice) – przedział punktowy: od 0 do 15,
- malarstwo (studium z natury, martwa natura) – przedział punktowy: od 0 do 20,
- kompozycja 1 – przedział punktowy: od 0 do 21, kompozycja 2 – przedział punktowy: od 0 do 21.
- rzeźba – przedział punktowy: od 0 do 18,
- test wyobraźni przestrzennej – przedział punktowy: od 0 do 10.
Uzyskanie zera („0”) punktów z którejkolwiek części egzaminu praktycznego lub nieprzystąpienie do którejkolwiek części egzaminu praktycznego skutkuje wykluczeniem kandydata z postępowania kwalifikacyjnego. Takiej osobie nie jest przyznawana lokata na liście rankingowej.
Do etapu autoprezentacji dopuszczone są osoby, które uzyskały co najmniej 61 pkt za drugi etap rekrutacji.
Przy ocenie autoprezentacji stosuje się skalę punktową w przedziale od 0 do 30.
Otrzymanie „0” (zera) punktów z autoprezentacji lub nieprzystąpienie do autoprezentacji jest równoznaczne z nieklasyfikowaniem kandydata i wykluczeniem go z postępowania rekrutacyjnego. Osoba, która nie przystąpiła do egzaminu zostaje wykluczona z postępowania rekrutacyjnego oraz nie jest jej przyznawana lokata na liście rankingowej.
Po pełnym procesie rekrutacyjnym tworzona jest lista rankingowa, uwzględniająca wszystkich kandydatów, którzy byli dopuszczeni do etapu autoprezentacji.
Podstawę do ustalenia miejsca kandydata na liście rankingowej dla kierunku Architektura Wnętrz stanowi suma punktów uzyskanych za drugi i trzeci etap rekrutacji, tj. za egzamin praktyczny i autoprezentację. Punktacja za etap pierwszy nie jest sumowana z punktacją za pozostałe etapy rekrutacji.
W przypadku osiągnięcia przez kandydatów tej samej sumy punktów, o ich miejscu na liście rankingowej decyduje liczba punktów osiągniętych na egzaminie praktycznym, a w przypadku gdy nadal liczba punktów będzie taka sama, lokaty przyznaje się wg punktacji osiągniętej przez kandydata w poszczególnych częściach egzaminu praktycznego, uwzględniając następujący ranking zadań, wchodzących w jego skład:
- Kompozycja 1
- Kompozycja 2
- Malarstwo
- Rzeźba
- Rysunek
- Test wyobraźni przestrzennej
Jeśli w dalszym ciągu liczba punktów z poszczególnych części egzaminu praktycznego, dla więcej niż jednej osoby będzie taka sama, uzyskują one tę samą lokatę, a osoba następna otrzyma lokatę z pominięciem kolejnych numerów zgodnych z ilością osób, którym przyznano lokaty ex aequo.
Minimum punktowe kwalifikujące na I rok studiów wynosi 75 pkt.
-
Dokumenty rekrutacyjne
Kandydat musi:
W systemie Internetowej Rejestracji Kandydata (IRK):
- wypełnić dane osobowe,
- wypełnić dane dotyczące wykształcenia; należy podać nazwę szkoły średniej, datę i miejsce wystawienia świadectwa dojrzałości oraz jego numer,
UWAGA!
kandydat zdający maturę w 2026 r. zobowiązany jest podać wyłącznie nazwę szkoły średniej,
- zamieścić cyfrową kolorową fotografię z wizerunkiem kandydata o wymiarach 20 mm x 25 mm w rozdzielczości co najmniej 300 dpi; fotografia musi spełniać wymogi szczegółowo opisane na stronie Rekrutacji w menu „Zdjęcie cyfrowe”,
- zamieścić skan świadectwa dojrzałości (lub dokumentu równoważnego) – nie dotyczy osób zdających maturę w 2026 r.,
UWAGA!
kandydat zdający maturę w 2026 r. zobowiązany jest przesłać skan/zdjęcie dokumentu na adres poczty elektronicznej Wydziału waw@asp.waw.pl w terminie określonym terminarzem rekrutacyjnym
- w przypadku kandydata niepełnoletniego – zamieścić skan oświadczenia każdego rodzica lub każdego opiekuna prawnego dotyczącego zgody na uczestniczenie w procesie rekrutacji a następnie podjęcie studiów przez osobę niepełnoletnią w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, formularz oświadczenia – poniżej do pobrania,
- zaakceptować oświadczenie potwierdzające autorstwo prac ujętych w portfolio cyfrowym – jeśli Uczelniana Komisja Rekrutacyjna ustali wymóg umieszczenia elektronicznego portfolio w IRK,
Dostarczyć do Uczelni, zgodnie z kalendarzem rekrutacji (patrz menu: Terminarz):
- wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy, wygenerowany i wydrukowany z systemu IRK,
- oryginał lub odpis świadectwa dojrzałości (lub dokument równoważny) oraz jego kserokopię; po poświadczeniu przez Uczelnię zgodności kserokopii z oryginałem, oryginał dokumentu zostanie zwrócony właścicielowi. Kandydat zdający maturę w 2026 r. świadectwo dojrzałości oraz jego kserokopię dostarcza w terminie określonym terminarzem rekrutacyjnym.,
- zobowiązanie pisemne do odebrania złożonych prac plastycznych w wyznaczonym przez dziekanat terminie (druk można pobrać w dziekanacie w dniu składania dokumentów),
- w przypadku kandydata niepełnoletniego – należy dostarczyć oświadczenie każdego rodzica lub każdego opiekuna prawnego dotyczące zgody na uczestniczenie w procesie rekrutacji, a następnie podjęcie studiów przez osobę niepełnoletnią w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, formularz oświadczenia – poniżej do pobrania.
UWAGA!! BRAK ZAMIESZCZENIA DOKUMENTÓW W SYSTEMIE, JAK I BRAK DOSTARCZENIA DOKUMENTÓW WYKLUCZA KANDYDATA Z PROCESU REKRUTACYJNEGO!
Zgodnie z zapisami Regulaminu zasad i kryteriów przyjęć na studia w ASP w Warszawie na rok akademicki 2026/2027:
- Zarówno niezamieszczenie w systemie Internetowej Rejestracji Kandydata skanu świadectwa dojrzałości (lub dokumentu równoważnego), a w przypadku kandydatów zdających maturę w 2026 roku – nieprzysłanie skanu/zdjęcia wskazanego dokumentu na elektroniczną pocztę danego Wydziału, jak i niedostarczenie świadectwa dojrzałości (lub dokumentu równoważnego) w wyznaczonym terminie, skutkuje wykluczeniem kandydata z procesu rekrutacyjnego.
- Niedostarczenie teczki z pracami w wyznaczonym terminie skutkuje wykluczeniem kandydata z procesu rekrutacyjnego.
- Niezamieszczenie portfolio cyfrowego w wyznaczonym terminie skutkuje wykluczeniem kandydata z procesu rekrutacyjnego, o ile Uczelniana Komisja Rekrutacyjna ustali taki wymóg.
Zgoda Oświadczenie rodzica lub opiekuna prawnego niepełnoletniego kandydata (PDF, 108 KB)
-
Portfolio cyfrowe
Informacje wkrótce
Opłaty
Wysokość opłaty rekrutacyjnej będzie wynosić 150 zł.