Najważniejsze informacje
Elementy rekrutacji na niestacjonarne studia drugiego stopnia na kierunek Sztuka Mediów: portfolio cyfrowe załączane w systemie w terminie rejestracji oraz autoprezentacja.
-
Zasady rekrutacji na rok akademicki 2026/27
O przyjęcie na niestacjonarne studia drugiego stopnia na kierunku Sztuka Mediów może ubiegać się osoba, która uzyskała tytuł zawodowy licencjata, inżyniera lub magistra.
Kandydat zobowiązany jest do złożenia w wyznaczonym terminie dokumentów rekrutacyjnych (patrz menu Dokumenty) oraz zamieszczenia portfolio cyfrowego w systemie Internetowej Rejestracji Kandydata.
Egzamin ma charakter konkursowy i składa się z dwóch etapów:
- etap pierwszy – przegląd wykonanych samodzielnie prac praktycznych kandydatów, w tym prac fotograficznych lub innych prac z zakresu sztuk wizualnych oraz dorobku artystycznego świadczących o aktywności twórczej kandydata, umieszczonych w formie portfolio cyfrowego w systemie Internetowej Rejestracji Kandydata. Maksymalna liczba punktów wynosi 30. Do drugiego etapu egzaminów przystępują tylko ci kandydaci, których portfolio zostało ocenione na minimum 20 punktów.
- etap drugi – autoprezentacja, za którą można uzyskać max. 20 punktów. Autoprezentacja dotyczy m.in. zainteresowań kandydata z zakresu wiedzy o kulturze i sztuce ze szczególnym zwróceniem uwagi na zagadnienia związane z kierunkiem studiów oraz wiedzy dotyczącej aktualnych i ważnych wydarzeń kulturalnych w kraju i na świecie.
W postępowaniu można uzyskać maksymalnie 50 punktów. O przyjęciu na studia decyduje ilość zdobytych punktów. Minimum punktowe kwalifikujące na I rok studiów wynosi 35 pkt.
Na przegląd prac praktycznych kandydat przygotowuje około 20 prac świadczących o aktywności twórczej kandydata w formie portfolio cyfrowego. Poza pracami rysunkowymi i malarskimi wymagane jest przedstawienie prac wykonanych w okresie studiów licencjackich w formie portfolio. Portfolio może zawierać ewentualnie inne realizacje artystyczne świadczące o wrażliwości plastycznej kandydata.
-
Dokumenty rekrutacyjne
Kandydat musi:
Kandydat będący absolwentem studiów co najmniej pierwszego stopnia prowadzonych przez ASP w Warszawie, musi:
W systemie Internetowej Rejestracji Kandydata (IRK):
- wypełnić dane osobowe,
- wypełnić dane dotyczące wykształcenia; należy podać nazwę uczelni, kierunek i poziom ukończonych studiów, datę i miejsce wystawienia dyplomu oraz jego numer,
- zamieścić cyfrową kolorową fotografię z wizerunkiem kandydata o wymiarach 20 mm x 25 mm w rozdzielczości co najmniej 300 dpi; fotografia musi spełniać wymogi szczegółowo opisane na stronie Rekrutacji w menu „Zdjęcie cyfrowe”,
- zamieścić skan dyplomu ukończenia studiów, a w przypadku, gdy złożenie egzaminu dyplomowego nastąpiło w 2026 r. i kandydat w chwili aplikowania na studia do ASP w Warszawie nie dysponuje dyplomem ukończenia studiów – skan zaświadczenia o ukończeniu studiów zawierającego informacje o poziomie, kierunku i profilu studiów, uzyskanym tytule zawodowym i słownie określonym wyniku ukończenia studiów,
- zamieścić skan suplementu lub skan wykazu zrealizowanych przedmiotów wraz z ocenami w przypadku, gdy kandydat jest absolwentem innego kierunku ASP w Warszawie, niż kierunek, na który aplikuje,
- zaakceptować oświadczenie potwierdzające autorstwo prac ujętych w portfolio cyfrowym.
Dostarczyć do Uczelni, zgodnie z kalendarzem rekrutacji (patrz menu: Terminarz):
- wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy, wygenerowany i wydrukowany z systemu IRK,
- oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów oraz jego kserokopię. Po poświadczeniu przez Uczelnię zgodności kserokopii z oryginałem, oryginał dokumentu zostanie zwrócony właścicielowi. W przypadku, gdy złożenie egzaminu dyplomowego nastąpiło w 2026 r. i kandydat w chwili aplikowania na studia do ASP w Warszawie nie dysponuje dyplomem ukończenia studiów, zobowiązany jest on dostarczyć zaświadczenie o ukończeniu studiów zawierające informacje o poziomie, kierunku i profilu studiów, uzyskanym tytule zawodowym i słownie określonym wyniku ukończenia studiów. Kandydat musi dostarczyć oryginał dyplomu lub odpis dyplomu wraz z kserokopią, niezwłocznie po jego otrzymaniu,
Kandydat będący absolwentem innej uczelni niż ASP w Warszawie, musi:
W systemie Internetowej Rejestracji Kandydata (IRK):
- wypełnić dane osobowe,
- wypełnić dane dotyczące wykształcenia; należy podać nazwę uczelni, kierunek i poziom ukończonych studiów, datę i miejsce wystawienia dyplomu oraz jego numer,
- zamieścić cyfrową kolorową fotografię z wizerunkiem kandydata o wymiarach 20 mm x 25 mm w rozdzielczości co najmniej 300 dpi; fotografia musi spełniać wymogi szczegółowo opisane na stronie Rekrutacji w menu „Zdjęcie cyfrowe”,
- zamieścić skan dyplomu ukończenia studiów, a w przypadku, gdy złożenie egzaminu dyplomowego nastąpiło w 2026 r. i kandydat w chwili aplikowania na studia do ASP w Warszawie nie dysponuje dyplomem ukończenia studiów – skan zaświadczenia o ukończeniu studiów zawierającego informacje o poziomie, kierunku i profilu studiów, uzyskanym tytule zawodowym i słownie określonym wyniku ukończenia studiów,
- zamieścić skan suplementu lub skan wykazu zrealizowanych przedmiotów wraz z ocenami,
- zaakceptować oświadczenie potwierdzające autorstwo prac ujętych w portfolio cyfrowym.
Dostarczyć do Uczelni, zgodnie z kalendarzem rekrutacji (patrz menu: Terminarz):
- wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy, wygenerowany i wydrukowany z systemu IRK,
- oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów oraz jego kserokopię. Po poświadczeniu przez Uczelnię zgodności kserokopii z oryginałem, oryginał dokumentu zostanie zwrócony właścicielowi. W przypadku, gdy złożenie egzaminu dyplomowego nastąpiło w 2026 r. i kandydat w chwili aplikowania na studia do ASP w Warszawie nie dysponuje dyplomem ukończenia studiów, zobowiązany jest on dostarczyć zaświadczenie o ukończeniu studiów zawierające informacje o poziomie, kierunku i profilu studiów, uzyskanym tytule zawodowym i słownie określonym wyniku ukończenia studiów. Kandydat musi dostarczyć oryginał dyplomu lub odpis dyplomu wraz z kserokopią, niezwłocznie po jego otrzymaniu,
- w przypadku, gdy kandydat zdawał maturę poza Polską, do wglądu – oryginał świadectwa dojrzałości lub dokument równoważny.
UWAGA!! Niezamieszczenie w systemie Internetowej Rejestracji Kandydata skanu dyplomu ukończenia co najmniej studiów pierwszego stopnia, jak i niedostarczenie dyplomu albo odpisu dyplomu w wyznaczonym terminie, skutkuje brakiem możliwości przystąpienia do rekrutacji i nierozpatrywaniem takiej kandydatury przez Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną, z zastrzeżeniem sytuacji opisanej w następnym zdaniu. W przypadku, gdy złożenie egzaminu dyplomowego nastąpiło w 2026 r. i kandydat w chwili aplikowania na studia do ASP w Warszawie nie dysponuje dyplomem ukończenia studiów, dopuszcza się zamieszczenie w systemie Internetowej Rejestracji Kandydata skanu zaświadczenia o ukończeniu studiów, które musi zawierać informacje o poziomie, kierunku i profilu studiów, uzyskanym tytule zawodowym i określonym słownie wyniku ukończenia studiów.
Zarówno niezamieszczenie w systemie Internetowej Rejestracji Kandydata jak i niedostarczenie ww. zaświadczenia, w wyznaczonym terminie, skutkuje brakiem możliwości przystąpienia do rekrutacji i nierozpatrywaniem kandydatury przez Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną.
-
Portfolio cyfrowe
Kandydat na kierunek Sztuka zobowiązany jest zamieścić w systemie Internetowej Rejestracji Kandydata portfolio cyfrowe w terminie rejestracji kandydatów. Dla każdego poziomu i formy studiów termin jest inny (patrz: Terminarz). Informację o zawartości portfolio znajdziesz w Zasadach rekrutacji.
UWAGA!
Niezamieszczenie portfolio cyfrowego w systemie Internetowej Rejestracji Kandydata, skutkuje wykluczeniem kandydata z procesu rekrutacyjnego.
Portfolio cyfrowe musi spełniać następujące warunki:
- musi być wielostronicowym plikiem PDF;
- format A4 (210/297 mm), układ wertykalny lub horyzontalny – według wskazówek Wydziałów;
- fotografie prac umieszczone w portfolio należy przygotować w rozdzielczości 150 dpi i „wkleić” w dokument PDF;
- na każdej stronie należy umieścić 1 pracę pionową lub 1 pracę poziomą;
- należy grupować prace rysunkowe, malarskie i fotograficzne w tematyczne zestawy, należy zrobić przekładki na białym tle z tematem Prace malarskie, itp.;
- należy zamieścić opis prac przy każdym zdjęciu lub ewentualnie w osobnym pliku tekstowym. Opis tekstowy ma zawierać rozmiar pracy, technikę, dodatkowo należy krótko opisać prace projektowe;
- wielkość pliku PDF nie może przekraczać 25 MB;
- nazwa plików – kandydat nazywa każdy załączony plik wg wzoru:
Nazwisko kandydata_Imię kandydata_skrót nazwy kierunku_nazwa (portfolio, prace rysunkowe, itp.)
Jeśli portfolio jest dzielone na części:
Nazwisko kandydata_Imię kandydata_skrót nazwy kierunku_nazwa _portfolio1
Nazwisko kandydata_Imię kandydata_skrót nazwy kierunku_nazwa _portfolio2Kandydat może dodatkowo załączyć w systemie inne prace, których nie da się zaprezentować w postaci wielostronicowego pliku PDF, format i maksymalny rozmiar dla jednego pliku załączanego przez kandydata wynosi odpowiednio:
- avi: 150.0 MB
- mp4: 150.0 MB
- jpg: 25.0 MB
- jpeg: 25.0 MB,
- png: 25.0 MB,
- doc: 25.0 MB,
- docx: 25.0 MB,
- odt: 25.0 MB,
Instrukcja prawidłowego fotografowania obiektów (PDF, 546 KB)
-
Terminarz
Informacje wkrótce.
Opłaty
Wysokość opłaty rekrutacyjnej będzie wynosić 150 zł.